Jacques Meijers
Strateeg, klankbord, vertrouwensman. Creatieve merkenbouwer/ communicatieman met oog voor mens, omgeving en detail. Was eerder o.a. directeur van Top 5 bureau Dietz, gespecialiseerd in strategische communicatie. Ontwikkelde het begrip alliantiemanagement: het haalbaar maken van projecten en veranderingen door het creëren van het benodigde draagvlak. Intern, maar ook op lokaal, regionaal en/of nationaal niveau. Daarvoor oprichter van Totalbranding, dat als eerste reclamebureau in Nederland Storytelling en Personal Branding inzette als campagnemiddelen. Startte bij Hansnel Reklamemakers, waar hij Rijkus Krabbendam ontmoette. Beiden werkten samen op de meest uiteenlopende (inter)nationale projecten en vonden elkaar in Pro-Scope.
Na zijn studie Culturele Antropologie in Leiden heeft Jacques gewerkt voor een groot aantal opdrachtgevers. Van Hunkemöller, Peugeot Nederland, Piet Klerkx en Kwantum tot Omega, Swatch en Bols Royal Distilleries. Eerst als creatief, vervolgens als strategisch (communicatie)adviseur voor bestuurders bij overheden en managers in het bedrijfsleven.
In deze rol werd hij coach, klankbord en probleemoplosser bij de meest uiteenlopende vraagstukken en projecten op het gebied van marketing, communicatie en beleid.