PR Training 'De pers als je vriend'
In deze training leer je hoe je er professioneel voor kunt zorgen, dat de pers op een goede manier over je merk of bedrijf schrijft. En dat heeft alles te maken met de manier waarop je de pers behandelt. Sommigen zien een journalist als een ‘vijand’, want de pers is heel vaak kritisch. Maar als je goed met een redactie omgaat, is er erg veel te bereiken!
Belangrijk hierbij is, dat je nieuws hebt dat interessant is voor de lezers van de betreffende media. Want dat is namelijk het belang van de journalisten. En ook als die kritische journalist een keer met lastige vragen komt, dan behandel je hem met openheid en eerlijkheid. Want dat duurt niet alleen het langst, het levert je uiteindelijk geen windeieren op.
Je leert hoe belangrijk het is om de (vak)pers op regelmatige basis te informeren over je bedrijf, product of dienst. En hoeveel je daarmee kunt bereiken. Immers, als anderen wat over jouw merk of bedrijf zeggen, zeker als het (vak)media betreft, is de geloofwaardigheid bij de lezers ervan veel hoger, dan berichten van een bedrijf zelf. De training vindt plaats op basis van de SCOPE-methode.
Voor wie?
Professionals die in hun communicatie nog geen aandacht hebben voor free publicity.
Wat leer je?
Na deze training weet je wat er nodig is om op goede, professionele wijze gebruik te maken van de zeggingskracht en geloofwaardigheid van de media voor jouw boodschap. Je kunt jouw verhaal zo brengen, dat het voor een journalist interessant is. Je weet wat de do’s en don'ts richting de media zijn.
Wie geeft de training?
Coen Staal is al dertig jaar eigenaar/directeur van Evident P.R. en is ervan overtuigd dat er zoveel moois te vertellen is’. Marketing-pr is een vakgebied dat de commerciële boodschap over producten en diensten op een juiste wijze weet te vertalen in een nieuwswaardig verhaal naar de media. Coen weet als geen ander zijn enthousiasme over te dragen en zorgt ervoor dat je met plezier free publicity als volwaardig onderdeel van je communicatiemix gaat inzetten.